زیرساختهای آموزشی کشور باید عادلانه و توسعه یافته باشد
زیرساختهای آموزشی کشور باید عادلانه و توسعه یافته باشد
سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور گفت: زیرساختهای متنوعی برای آموزش در کشور وجود دارد که با توجه به خواست عمومی باید توسعه یافته و عادلانه و منصفانه شود.
سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور گفت: زیرساختهای متنوعی برای آموزش در کشور وجود دارد که با توجه به خواست عمومی باید توسعه یافته و عادلانه و منصفانه شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین محمدی» صبح سه شنبه در آئین افتتاح کارگاه شبیه ساز جوشکاری و تکمیل و توسعه کارگاه پرینترهای سه بعدی که در مرکز آموزش فنی و حرفهای شهید رهبری کرج برگزار شد در جمع خبرنگاران بیان داشت: زیرساختهای متنوعی برای آموزش در کشور وجود دارد که با توجه به خواست عمومی باید توسعه پیدا کند و عادلانه و منصفانه شود.
وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر برقراری عدالت آموزشی به ویژه در زمینه مهارت آموزی و با بیان اینکه در حوزه مهارت زیرساختهای متنوعتری نیاز است و گستردگی بیشتری از افراد را شامل میشود، عنوان کرد: در استان البرز جمعیت جوان آماده به کار وجود دارد و زیرساختهای این سازمان نیز مناسب است اما به ویژه در فناوریهای نوین و پیشرفته باید توسعه یابد.
سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور با بیان اینکه در دوره مدیریتی جدید این سازمان تغییرات جدی در پاسخگویی به تقاضاهای موجود وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به استقرار چند شهرک صنعتی در البرز، صنعت در این استان بسیار قوی بوده و تقاضای زیادی برای ورود به بازار کار وجود دارد. در این دوره تغییرات جدی برای پاسخگویی به تقاضاها در حال انجام است.
محمدی با اشاره به بهره برداری از کارگاه پرینترهای سه بعدی و با بیان اینکه این پرینترها به صنایع کمک میکنند که با بهره گیری از فناوریهای پیشرفته اقدامات بهتر و باکیفیت تری را انجام و مشاغل و افراد حرفهای را به کشور تحویل دهند که بتوانند درآمدهای خوبی را کسب کنند، عنوان کرد: امروز بهره برداری از کارگاه شبیه ساز جوشکاری برای نخستین بار در کشور در استان البرز آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه این مسیر در سایر نقاط کشور نیز با قدرت و قوت ادامه پیدا میکند و با بیان اینکه رویکرد اصلی سازمان آموزش فنی و حرفهای در دوره جدید ارائه خدمات پیشرفته با توسعه این مراکز است، در پاسخ به این سوال که چه تعداد از مهارت آموزان جذب بازار کار میشوند، گفت: این تعداد در رستههای مختلف متفاوت است و در صورت تقاضامحور بودن آموزشها به ۱۰۰ درصد نیز میرسد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تسهیلاتی برای مهارت آموزان در نظر گرفته شده که با بهره گیری از آن بتوانند وارد بازار کار شوند، بیان کرد: تسهیلات به صورت قانونی وجود دارد اما با توجه به سیاستهای انقباضی حاکم در برخی بانکها کمی دریافت تسهیلات دشوار شده که ما در تلاش هستیم با همکاری دستگاههای اجرایی این فرآیند را تسهیل کنیم.
محمدی با بیان اینکه در تبصره قانون بودجه امسال رقم بالایی برای پرداخت تسهیلات به مهارت آموزان در نظر گرفته شده اما بانکها در نیمه نخست سال جاری عملکرد خوبی نداشتهاند، عنوان کرد: حدود ۹ هزار رشته در مراکز آموزش فنی و حرفهای آموزش داده میشود اما بر اساس طبقه بندی ایسکو آمار بیش از این بوده و البته نیاز ایران متفاوت است.
نظر دهید