شعار سال
سه شنبه 13 آذر 1403
  • 1402/06/21 - 12:31
  • - تعداد بازدید: 428
  • - تعداد بازدیدکننده: 411
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
ضرورت تغییر نگاه و جهش در نظام آموزش کارکنان در راستای نهضت مهارت آموزی در گام دوم انقلاب

داود ناصری امید، مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی از برگزاری جلسه کارگروه آموزش کارکنان در معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان و ضرورت تغییر نگاه و جهش در نظام آموزش کارکنان در راستای نهضت مهارت آموزی در گام دوم انقلاب خبر داد.

داود ناصری امید، مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی از برگزاری جلسه کارگروه آموزش کارکنان در معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان و ضرورت تغییر نگاه و جهش در نظام آموزش کارکنان در راستای نهضت مهارت آموزی در گام دوم انقلاب خبر داد.

داود ناصری امید، مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی از برگزاری جلسه کارگروه آموزش کارکنان در معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان و ضرورت تغییر نگاه و جهش در نظام آموزش کارکنان در راستای نهضت مهارت آموزی در گام دوم انقلاب خبر داد.

در این نشست که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع و نمایندگان معاونت های آموزش و پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت و با هدف بررسی عملکرد و دستاوردهای نظام آموزش کارکنان سازمان و ارتقاء ظرفیت و قابلیت های نیروی انسانی برگزار گردید، امیر میمنت آبادی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و رئیس کارگروه راهبری آموزش کارکنان با اشاره به فصل نهم ماده 58 قانون مدیریت خدمات کشوری اعلام کرد: در موضوع توانمندسازی کارمندان، موضوع ارتقاء سطح کارآیی و اثربخشی دوره های آموزشی همراه با به‌روز رسانی دانش، مهارت و نگرش کارکنان با شغل و ایجاد انگیزه لازم، جهت مشارکت مدیران کل در سطح صف، ستاد و همکاران در فرآیند آموزش مورد تأکید است.

امیر میمنت‌آبادی به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظلله العالی) در جمع کارگران در سال جاری که "به کارگر باید مهارت آموخت و قابلیت های اشتغال او را افزایش داد" اشاره کرد و ضمن تأکید به این موضوع که شالوده ثروت ملی کشور، مردم و به عبارت دیگر سرمایه انسانی در قالب دانش، مهارت ها، سازمان ها و انگیزه هایشان تشکیل می شود، به اهمیت آموزش و ارتقاء مهارت همکاران به منظور تحقق اهداف پیش بینی شده در سند تحول برنامه های سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور و رئوس خط مشی ها و ضوابط ناظر بر برنامه ریزی و اجرای مطلوب فعالیت ها و برنامه های آموزشی سال 1402 را تشریح و خواستار مشارکت همه مدیران در سطح صف و ستاد در چارچوب نظام آموزش کارکنان در کل فرآیند طراحی، اجرا، بازنگری و ارائه بازخورد برای اصلاح بهبود و تحول شد.

وی گفت: افزایش ضریب نفوذ برنامه های آموزشی و توسعه سطح پوشش نیازهای آموزشی کارشناسان، رؤسای مراکز و مدیران،  مهیا ساختن مشوق های لازم بستر حضور مؤثر و اثربخش همکاران در دوره های آموزشی، بیشتر از گذشته در دستورکار قرار گیرد.

میمنت‌آبادی با بیان اینکه در دنیایی که علم و فناوری به شدت در حال دگرگونی و تغییر است، اظهار داشت: ما خواستار تغییر و پوست اندازی نظام آموزش کارکنان در شکل و محتوا و ضرورت برگزاری سمینارهای علمی، فرهنگی و فناوری با استفاده از خبرگان و صاحب‌نظران دانشگاه و صنعت با نگاه به این موضوع که هر چه دانش و مهارت های کارکنان با نیازهای جامعه سازمان و پیشرفت های علمی و فناوری هماهنگی و انطباق بیشتر داشته باشد، درجه اطمینان از موفقیت فرد و سازمان بالاتر می رود و ضامن ارائه خدمات مناسب به ذینفعان و آحاد جامعه خواهد بود.

امیر میمنت آبادی به موضوع اجرای صلاحیت حرفه ای توسط سازمان اداری و استخدامی برای دستگاه‌های اجرایی را مطرح و نقش سازمان اموزش فنی وحرفه ای کشور را با توجه به تجارب و دستاوردهایی که در طرح های مشترک در عرصه های بین المللی با کشورها در این موضوع دارند، برجسته دانست و گفت: برای همکاری سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور با سازمان اداری و استخدامی در عملیاتی نمودن این طرح، اقدامات لازم صورت گرفته است. وی در پایان به موضوع پیوست رسانه ای برای تمام برنامه های آموزشی  و تعیین و تشریح سیاست ها و برنامه ها تأکید کرد.

 

در ادامه داود ناصری امید، مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به بخشی از دستاوردهای آموزش کارکنان اشاره کرد که از آن جمله موارد زیر می باشد:

  • رشد 38 درصدی در تعداد دوره های برگزار شده در سال 1401 نسبت به سال 1400
  • رشد 400 درصدی تعداد و شرکت کننده در دروه های آموزشی 1401 نسبت به سال 1400
  • بهره گیری از مدرسین درون سازمانی و هویت بخشی به همکاران در راستای توانمندسازی سرمایه انسانی
  • ارزیابی سطح 1و2و3و4 دوره های آموزشی در سال 1401
  • افزایش 30 درصدی تعداد مدرسین درون سازمانی آموزش کارکنان دولت
  • تشکیل کارگروه های اعتبار بخشی در سطح صف و ستاد در راستای نیازسنجی دوره های آموزشی کارکنان و تنظیم تقویم 1402 مبتنی بر فراوانی مشاغل سازمان
  • تسریع در فرآیند کسب مجوز دوره های آموزشی کارکنان در سال 1402 نسبت به سال 1401 با کاهش 3 ماهه
  • طراحی دوره های آموزشی مبتنی بر سیاست ها، برنامه های کلان سازمان در راستای افزایش قدرت پاسخگویی به ذینفعان و توسعه کمی و کیفی خدمات به آحاد جامعه
  • افزایش تنوع دوره های آموزشی کارکنان در سال 1402

 

سپس اعضای کارگروه به بیان دیدگاه های خود و بررسی فرصت ها و چالش های نظام آموزشی کارکنان دولت، مطالب مهمی را مطرح نمودند.

 

  • گروه خبری : آرشیو اخبار
  • کد خبر : 104835
کلمات کلیدی
ام البنین خانی پور
خبرنگار

ام البنین خانی پور

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب